Hansan
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Statistik
Vi har 170 registrerade användare.
Vår nyaste användare: tomlin61

Våra användare har skrivit totalt 10075 inlägg i 1449 ämnen
Vem är online
Totalt 1 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 1 gäst.

Inga

Flest användare online samtidigt: 23, den ons 22 sep 2021 - 2:17
Kartor

Hedersmedlem Etzel

Gå ner

Hedersmedlem Etzel Empty Hedersmedlem Etzel

Inlägg av Cooper mån 8 nov 2010 - 15:35

En dag fick en arkeologistudent i Visby en idé: ”Jag startar en allians i det här roliga webbspelet. En allians där alla ska känna sig välkomna, där alla ska må bra. Få växa i fred, handla med andra, odla kontakter och vänskap!” Etzel gjorde så och med historieintresset i huvudet var namnet inte så långsökt; Hansan.

Efter en tid började fler och fler få upp ögonen och intresset för den där alliansen som alla talade så väl om. Alliansen som ingen klagade på, ingen var arg på och de allra flesta såg på med respekt.

Och vad passar en sådan allians bättre än en klok, förnuftig, rättvis och ärlig ledare? En som är ett utmärkt ansikte utåt? En som har mycket bra känsla för titelutdelning? En som med fast och vänlig hand hjälper andra, ställer krav både på sig själv och sina allianssystrar och bröder? En ledare som i diskussioner på forum och IRC kommer in i samtalet, gör sitt inlägg och får alla deltagare att nöjt utbrista ”Ja, naturligtvis är det så. Det borde vi ju tänkt på!”

Själv kom jag in ganska tidigt i Hansan och Etzel var en av de första jag började prata med. Han gjorde att jag kände mig stolt över att vara med i en av de snabbast och bäst ansedda allianserna och gemenskapen med Etzel och styrelsen hjälpte mig oerhört mycket i Ikariam.
Då jag efter diverse äventyr återvände till Hansan fanns inte Etzel; Ledare, Grundare; Alliansbroder, Vis man, inte kvar. Hansan kommer fortsätta leva och växa, men mycket av det Hansan vi ser än idag har vi Etzel att tacka för och hans namn kommer leva för evigt i Hansans pergament.

Länge leve Etzel!
Länge leve Hansan!

Författare Merkurius

2009-09-02
Cooper
Cooper
Admin
Admin

Ålder : 46
Bor : Visby
Antal inlägg : 325

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet