Hansan
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Statistik
Vi har 170 registrerade användare.
Vår nyaste användare: tomlin61

Våra användare har skrivit totalt 10075 inlägg i 1449 ämnen
Vem är online
Totalt 2 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 2 gäster.

Inga

Flest användare online samtidigt: 23, den ons 22 sep 2021 - 2:17
Kartor

Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet

+2
Mango
westlund
6 posters

Gå ner

Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet Empty Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet

Inlägg av westlund tor 31 maj 2012 - 22:31

Gustav Vasa vill bli medlem i alliansen och skriver följande meddelande:


Hej!

Jag är en social spelare som gärna skulle vilja gå med i hansan. Jag är en spelare som är aktiv i princip varje dag och växer snabbt framåt. jag har spelat ikariam i snart två år på server Alpha. Jag har alltid haft stor respekt för hansan och alltid sett upp till dom.
Jag kan tilläga att jag inte har några konflikter med en annan spelare.

Mvh Gustav Vasa

Vill ni att jag ber honom att skriva lite mer eller nöjer ni er med detta?
westlund
westlund

Ålder : 28
Bor : Kungsör, Valskog
Antal inlägg : 63

Till överst på sidan Gå ner

Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet Empty Sv: Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet

Inlägg av Mango tor 31 maj 2012 - 23:03

Spelaren tillhör alliansen VikingarnaGamma.
Tur vi inte hann godkänna Smile
Mango
Mango
Ledare
Ledare

Ålder : 48
Bor : Umeå
Antal inlägg : 2123

Till överst på sidan Gå ner

Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet Empty Sv: Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet

Inlägg av Daphne tor 31 maj 2012 - 23:53

Tillhör han VG på Alpha? Behöver det verkligen vara ett problem att han vill vara med oss på Deltaservern?

Han kanske vill ha ett konto där han slipper krigandet? Smile Jag tycker att vi kan fråga honom om lite mer info om varför han söker sig till oss när han är med i en krigisk allians på Alpha.
Daphne
Daphne

Ålder : 36
Bor : Göteborg
Antal inlägg : 553

Till överst på sidan Gå ner

Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet Empty Sv: Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet

Inlägg av Mango fre 1 jun 2012 - 9:53

Haha, fel av mig. Det är ju på Delta han söker. Knepigt när vi har blandat Alpha och Delta Smile
Han har inga AP eller FP och är duktig på att donera.

Kan vara bra med en person med krigisk bakgrund i alliansen(bara han anammar våra ideal).
Så för mig kan han få komma in.

Fast jätteimponerad är jag inte över poängen på Alpha(drygt 577k) om han spelat i över 2 år och säger sig vara aktiv.

Men han kan ju ha satsat en del på krigandet så att poängökningen har blivit lidande?
Fast bara för att man inte ökar så mycket i TP behöver inte betyda att man inte är aktiv.
Fel av mig, tar tillbaks Smile
Mango
Mango
Ledare
Ledare

Ålder : 48
Bor : Umeå
Antal inlägg : 2123

Till överst på sidan Gå ner

Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet Empty Sv: Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet

Inlägg av Dahlin fre 1 jun 2012 - 10:26

mumlaren mango har kommit igång Very Happy
Dahlin
Dahlin
General
General

Ålder : 38
Bor : Västervik
Antal inlägg : 1124

Till överst på sidan Gå ner

Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet Empty Sv: Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet

Inlägg av Mango fre 1 jun 2012 - 13:10

Hehe, kärt barn har många namn Razz
Mango
Mango
Ledare
Ledare

Ålder : 48
Bor : Umeå
Antal inlägg : 2123

Till överst på sidan Gå ner

Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet Empty Sv: Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet

Inlägg av hompon fre 1 jun 2012 - 14:01

Jag ser ingen anledning till att hxn inte skulle kunna få vara med men det hade ju varit trevligt med en komplett ansökan Smile
hompon
hompon

Antal inlägg : 17

Till överst på sidan Gå ner

Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet Empty Sv: Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet

Inlägg av Stinsen fre 1 jun 2012 - 20:09

Har spelat i över 3 år på .com och har inte över 600 k i tp men 45 k gp när det smäller Smile
Även små tuvor osv....

Ha en trevlig helg allihopa cheers
Stinsen
Stinsen

Ålder : 45
Bor : Kungälv
Antal inlägg : 33

Till överst på sidan Gå ner

Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet Empty Sv: Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet

Inlägg av Daphne lör 2 jun 2012 - 16:45

Har vi svarat honom än?
Daphne
Daphne

Ålder : 36
Bor : Göteborg
Antal inlägg : 553

Till överst på sidan Gå ner

Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet Empty Sv: Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet

Inlägg av Mango mån 4 jun 2012 - 14:52

04.06.2012 14:36:19 Mango skrev:
Hej Gustav Vasa!
Mango heter jag och har precis tagit över som Hansans inrikesminister.
Av den anledningen så har jag inte din ansökan och kan därför inte släppa in dig i alliansen.

Men dra tillbaks din ansökan och skicka en ny så kan jag släppa in dig:)
Du behöver inte skriva något särskilt eftersom du redan tidigare skickat en ansökan.

Ha det gott tills vi hörs!
Vänligen
Mango
Inrikesminister i Hansan

04.06.2012 14:52:08 Mango skrev:
Ojdå!
Glömde visst att skicka med adressen till hemsidan.
Så här är den: http://allians-hansan.webs.com/
Mango
Mango
Ledare
Ledare

Ålder : 48
Bor : Umeå
Antal inlägg : 2123

Till överst på sidan Gå ner

Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet Empty Sv: Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet

Inlägg av Mango mån 4 jun 2012 - 20:14

04.06.2012 20:12:56 Gustav Vasa har dragit tillbaka sin alliansansökan och skickar med följande meddelande:
Mango
Mango
Ledare
Ledare

Ålder : 48
Bor : Umeå
Antal inlägg : 2123

Till överst på sidan Gå ner

Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet Empty Sv: Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet

Inlägg av westlund mån 4 jun 2012 - 20:18

Jag skrev till honom förut och sa att han skulle skriva lite mer, eftersom ni bad om det. Men han svarade aldrig. Annars hade jag accepterat honom.

Ville bara säga det, så att ni inte tror att jag glömde bort honom.. Smile
westlund
westlund

Ålder : 28
Bor : Kungsör, Valskog
Antal inlägg : 63

Till överst på sidan Gå ner

Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet Empty Sv: Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet

Inlägg av westlund mån 4 jun 2012 - 20:26

Ser att jag fått svaret idag. Nu vet ni i alla fall lite mer om honom. Razz

Hej!

Ursäkta för att svaret dröjde, jag har varit bortrest i helgen.

Anledningen till att jag sökte till en fredlig allians på delta är att jag vill testa olika spelstilar.
Jag kommer att fokusera på handel,donation och att bygga upp mina totalpoäng.
Då tänkte jag att hansans medlemmar inriktar sig på ungefär samma sak. Jag har inte haft några kontakter med hansan på delta men har varit med i minotaurus allians och om jag inte har helt fel så är han i ledningen på alpha.

Lite mer om mig själv: Jag kommer ifrån och bor i norra Sverige. Loggar in på ikariam ca 2 gånger per dag. Kommer kanske inte vara så aktiv i sommar men har med mig min Ipad så kan kanske logga in då och då. Har ingen konflikt med någon och kommer förhoppningsvis aldrig att få det.
Hoppas ni fick veta allt ni behövde.

Mvh Gustav Vasa
westlund
westlund

Ålder : 28
Bor : Kungsör, Valskog
Antal inlägg : 63

Till överst på sidan Gå ner

Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet Empty Sv: Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet

Inlägg av Mango ons 6 jun 2012 - 9:16

04.06.2012 20:15:47 Gustav Vasa vill bli medlem i alliansen och skriver följande meddelande:


Hej!

Kopierar fåregående ansökan:

Anledningen till att jag sökte till en fredlig allians på delta är att jag vill testa olika spelstilar.
Jag kommer att fokusera på handel,donation och att bygga upp mina totalpoäng.
Då tänkte jag att hansans medlemmar inriktar sig på ungefär samma sak. Jag har inte haft några kontakter med hansan på delta men har varit med i minotaurus allians och om jag inte har helt fel så är han i ledningen på alpha.

Lite mer om mig själv: Jag kommer ifrån och bor i norra Sverige. Loggar in på ikariam ca 2 gånger per dag. Kommer kanske inte vara så aktiv i sommar men har med mig min Ipad så kan kanske logga in då och då. Har ingen konflikt med någon och kommer förhoppningsvis aldrig att få det.
Hoppas ni fick veta allt ni behövde.

Mvh Gustav Vasa

04.06.2012 21:02:06 Alliansen Hansan har godkänt din ansökan om medlemskap och skickar följande meddelande:


Tjenare Gustav Vasa!
Välkommen till Hansan:)
Du är nu provmedlem, vilket du kommer att vara i en månad.
Enda skillnaden är att du inte har möjlighet att se stadslistan på övriga medlemmar.
Men du kan nå oss andra genom att skriva till enskild spelare eller ännu hellre genom att skriva på vårt forum.

En länk till forumet hittar du i din ambassad, Interna allianssida, och till höger om soldaten.
____________________________________________________________
Viktigt är att du registrerar dig där inom 72h från det att du blev accepterad som medlem.
____________________________________________________________
När du ska registrera dig så kommer det upp "Hansan-Registreringsavtal".
Läs igenom det och meddela därefter Daphne att du gjort det.

Här är en länk till en del av Hansans forum som bl.a. tar upp vilka regler och riktlinjer som vi vill man ska följa som medlem:
https://hansan.swedishforum.net/alliansen-regler-riktlinjer-f1/arbetsbeskrivning-for-ledningen-t5.htm

Om du har några funderingar runt forumet så kan du vända dig till Dahlin eller Dornier 335.

Hansan finns även på Facebook. Har du ett konto där, titta gärna in och passa då på att trycka på "Gilla-knappen" Adressen dit är:
https://www.facebook.com/Allians.Hansan

Du är varmt välkommen till oss!
Hoppas verkligen att du ska trivas.

Hare bra så hörs vi!
Mango
Inrikesminister i Hansan
Mango
Mango
Ledare
Ledare

Ålder : 48
Bor : Umeå
Antal inlägg : 2123

Till överst på sidan Gå ner

Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet Empty Sv: Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet

Inlägg av Mango lör 7 jul 2012 - 9:23

07.07.2012 9:22:28 Mango skrev:
Godmorgon Gustav Vasa!
Jag ändrar din status till "medlem" eftersom du varit provmedlem i över en månad(sedan den 4/6).

Hoppas du känner att du hamnat rätt.

Hade gott!
Mango
Mango
Mango
Ledare
Ledare

Ålder : 48
Bor : Umeå
Antal inlägg : 2123

Till överst på sidan Gå ner

Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet Empty Sv: Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet

Inlägg av Mango mån 4 mar 2013 - 18:37

04.03.2013 18:33:32 Ditt medlemskap i alliansen Hansan har avbrutits av Mango

Hejsan Gustav Vasa!
Hoppas allt är bra med dig ute i den stora vida världen.
Tyvärr lyser du med din frånvaro här i Ikariam-världen.
Senast du var inloggad var den 17 feb, vilket gjorde att du fick på dig t.o.m. igår att logga in för att förhindra ett avsked från Hansan.
Men tyvärr tittade du inte in innan dess, så då måste jag tyvärr enligt Hansans regler ge dig avsked Sad

Men skulle du titta in och fortfarande känna att Hansan är den allians du vill tillhöra här på Delta så är det bara att slänga in en ny ansökan.

Det behöver ju isf inte stå så mkt i den eftersom vi rdan känner varandra Smile

Ha det gott o hoppas du hinner läsa detta.

Vänligen
Mango
Mango
Mango
Ledare
Ledare

Ålder : 48
Bor : Umeå
Antal inlägg : 2123

Till överst på sidan Gå ner

Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet Empty Sv: Gustav Vasa-Avsked p.g.a. Inaktivitet

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet