Statistik
Vi har 167 registrerade användare.
Vår nyaste användare: juke

Våra användare har skrivit totalt 10055 inlägg i 1438 ämnen
Vem är online
Totalt 1 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 1 gäst.

Inga

Flest användare online samtidigt: 15, den sön 4 mar 2012 - 21:00
Kartor

joj-Kontot plockats bort.

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

joj-Kontot plockats bort.

Inlägg av Mango i tis 4 dec 2012 - 13:41

01.12.2012 20:40:50 joj vill bli medlem i alliansen och skriver följande meddelande:

Hej!

Mitt namn är Joel. Jag är mycket seriös med Ikariam och har spelat på olika konton och servrar sen spelet kom till Sverige. I dagsläget letar jag efter en trevlig och aktiv allians där jag kan satsa på forskning. Det verkar passa bra med er filosofi och därav min ansökan.

Jag ser fram emot att lära känna er alla!

Mvh, joj
04.12.2012 13:39:15 Mango skrev:
Hejsan joj!
Får börja att be så hemskt mycket om ursäkt att jag inte svarat tidigare.
Men roligt att du visar intresse för Hansan Smile

Här är ett utdrag från Hansans hemsida(http://allians-hansan.webs.com/), punkter som vi önskar få svar på så vi vet vem vi släpper in i alliansen.

Vem du är
Hur gammal du är
Dina städer med koordinater
Varför du vill bli medlem i Hansan
Tidigare erfarenheter av andra allianser
Om du tidigare haft kontakt med någon i Hansan
Om du har pågående konflikter med andra spelare

Eftersom Hansan är en demokratisk allians och alla medlemmar har möjlighet att tycka till, så kommer jag att lägga upp din ansökan+eventuellt de kompletterande uppgifter du skickar på vårt forum. Återkommer sedan inom kort med svar på din ansökan.

Vi är inte ute efter att få in så stora spelare som möjligt, utan en bra ansökan är det viktigaste. Så får vi bara svar på de frågor vi önskar så lär du vara inne i ett nafs Smile

Du behöver bara skicka ett vanligt meddelande med de kompletterande uppgifterna eftersom du redan skickat in en ansökan.

Men ber ännu en gång om ursäkt för ett allt för sent svar på din ansökan.

Hade gott!
Mango
Inrikesminister i Hansan

Senast ändrad av Mango den tis 27 aug 2013 - 23:04, ändrad totalt 2 gånger

Mango
Ledare
Ledare

Ålder : 41
Bor : Umeå
Antal inlägg : 2106

Till överst på sidan Gå ner

Sv: joj-Kontot plockats bort.

Inlägg av The Good Man i tis 4 dec 2012 - 17:02

Hejsan Joj,

Vår policy för plundring är att det får endast hända med inaktiva spelare, eller om alliansen har diskuterat om en leecher och tillåter ett anfall. Också om en annan spelare konstant attackera en av oss, vi "hämtar" tillbaks det varor som blev tagna.

Mer info har vi här:

http://allians-hansan.webs.com/

Vi har alltid plats:

Skicka in en ansökan så ska vi se att du kommer in Smile

//TGM

På den 30.11.2012 17:48 joj skrev:
> joj skriver följande meddelande:
>
>
> Hej!
>
> Hur hårda är ni på era medlemmar i fråga om att vara fredliga? Hur ställer ni er till plundring och krigsföring? Både som enskild spelare och allians i helhet.
>
> Mitt namn är Joel och nu letar jag efter en seriös och trevlig allians. Jag är mycket seriös och har stor erfarenhet av Ikariam. Nu har jag precis börjat om efter drygt ett års uppehåll. Har ni behov av och plats för fler medlemmar?
>
> Mvh, joj

Med Varma Hälsningar
The Good Man
Mentor
Tveka inte att höra av dig om det är något du undrar över både i spel och om Hansan
The Good Man

Ålder : 21
Bor : Karlskrona
Antal inlägg : 395

Inlägg av Mango i tis 4 dec 2012 - 22:17

04.12.2012 18:22:51 joj skrev:
Okej,

Mitt namn är Joel, även kallad Joj. 19 åroch jag kommer från Byske - ett samhälle tre mil norr om Skellefteå. I våras avslutade jag min gymnasieutbildning på Naturvetenskapsprogrammet och åkte till USA igen. Där återfick jag Ikariamsuget så jag började om att spela när jag kom hem i September. Jag har hållit på med Ikariam sen det först kom till Sverige, min största prestation är 1 000 000 tp och 31 000 gp på Beta. Där spelade jag först med BiL men övergick till VU. Bildade VU2 på begäran av ledningen men återgick sedan till VU när dotteralliansen etablerat sig. VU övergick till OV och jag stod som general ett tag innan vi slog ihop med GOO. Det blev dock ett misslyckande och jag trivdes inte så gamla eliten från OV bildade SOC - lite finare, lite bättre. Efter en dryg månad där återupptog dock flera av mina ögrannar och vänner från gamla VU sitt spelande och vi återbildade VU - Viribus Unitis som en lokal superallians. Även om det låter som jag bytt runt en hel del så är det i stort sett samma allians jag följt genom många förändringar.

Nu är det två år sedan jag gav bort det kontot och efter det har jag endast haft några småkonton, 50k - 100k tp, på olika servrar men nu har jag bestämt mig för att börja om på riktigt och loggar in flera gånger per dag.

Nu riktar jag in mig på forskning och byteshandel, två områden som passar bra med er spelstil och som dessutom underlättas i en allians.

I dagsläget ligger jag inte i några konflikter omän jag har en lite större ögranne som kör med lite vild spelstil. Han har varit på mig en gång för någon vecka sedan, förlorade då halva armén mot min mur innan han kom in i den tomma staden och gick hem tomhänt, sen dess har allt varit lugnt för min del.

Jag känner ingen av er ännu men set fram emot att spela med er alla. Hör av er om det är något ni undrar, ni hittar mina städer:
* Tereheim, Tarnag: [47:48]
* Karda: [46:48]
* Ramur: [46:49]

Mvh,
joj

Mango
Ledare
Ledare

Inlägg av Mango i tis 4 dec 2012 - 22:27

04.12.2012 22:24:15 Alliansen Hansan har godkänt din ansökan om medlemskap och skickar följande meddelande:

Godkväll joj!

Det såg bara fint ut, så jag tar eget initiativ och släpper in dig på momangen Smile

Heja Norrland!
Själv bor jag i Sävar, ca 1,5 mil norr om Umeå. Så vi är i princip grannar Smile

Välkommen till Hansan
Du är nu provmedlem, vilket du kommer att vara i en månad.
Enda skillnaden mot att vara fullvärdig medlem är att du inte har möjlighet att se stadslistan på övriga medlemmar(en säkerhetsgrej).

En länk till Hansans forumet hittar du i din ambassad, Interna allianssida, och till höger om soldaten.
Läs igenom det och meddela därefter Daphne att du gjort det.

Här är en länk till en del av Hansans forum som bl.a. tar upp vilka regler och riktlinjer som vi vill man ska följa som medlem:
http://hansan.swedishforum.net/alliansen-regler-riktlinjer-f1/arbetsbeskrivning-for-ledningen-t5.htm

Om du har några funderingar runt forumet så kan du vända dig till mig eller Daphne.

Hansan finns även på Facebook. Har du ett konto där, titta gärna in och passa då på att trycka på "Gilla-knappen" Adressen dit är:
http://www.facebook.com/Allians.Hansan

Du är varmt välkommen till oss!
Hoppas verkligen att du ska trivas.

Hade gott så hörs vi!
Mango
Inrikesminister i Hansan

Mango
Ledare
Ledare

Inlägg av MASSADA i tis 4 dec 2012 - 22:40

joj skrev:04.12.2012 18:22:51 joj skrev:
[quote
Jag känner ingen av er ännu men set fram emot att spela med er alla. Hör av er om det är något ni undrar, ni hittar mina städer:
* Tereheim, Tarnag: [47:48]
* Karda: [46:48]
* Ramur: [46:49]

Mvh,
joj
[/quote]

Jag hittar inte någon av dessa städer

MASSADA

Bor : Stockholm
Antal inlägg : 220